תזכורת! \\ א. אבן צור

    א. אבן צור No Comments on תזכורת! \\ א. אבן צור

    בסדרת פינות בימי חודש אלול הרב א. אבן צור בטור מיוחד לימי הרחמים והסליחות ומעורר את הלבבות לקראת ימי התשובה, הימים הנוראים | "מבט מהסטנדר" פרק ראשון לירח אלול תשפ"ב; תזכורת!

    צילום: דוד קליגר צילום: דוד קליגר
    20:50
    01.05.24
    אבי בלום No Comments on "הכל מהקב"ה": אביו של החטוף במסר מחזק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם אתה זוכר?

    הכלי השימושי ביותר בחיינו, הרוחניים והגשמיים גם יחד, הוא התזכורת. קשה לחשוב כיצד היינו נראים ללא הכלי הזה. התזכורת משפרת את איכות החיים והתנהלותן והמועילה.

    ה"תזכורת" נטועה במרכז עבודת ה' של האדם החל ממצוות ציצית ש"הכתוב שקלה, ותלה בה כל המצוות כולן, שנאמר, "וראיתם אותו וזכרתם את כל מצוות ה"' (רמב"ם סוף הלכות ציצית). ועד זכירת יציאת מצריים, זכירת יום השבת, זכירת עמלק וכו'

    המושג "תזכורת" שמתלווה לכל אדם בחיים מלמד כי בתוך ההרגל אדם שוכח. אדם לא שם לב. ומשום שאדם חי כל חייו תחת מרוצת ההרגל, הרי שהוא חייב להצמיד לעצמו מערכות תזכורת לעניניו. תזכורת היא בעצם כלי שמירה. והדברים מפורשים ברמב"ם פ"א מברכות ה"ג "וברכות רבות תיקנו חכמים דרך שבח והודיה ודרך בקשה כדי לזכור את הבורא תמיד".

    שנה שלימה הוא זמן המצריך תזכורת, כל פעולה ופעולה מחיינו, תפילה, לימוד, שבת וכל המצוות המעשיות, או אלו שבלב, נשחקות לעייפה בגלגלי ההרגל, עלינו לעצור כדי לזכור.

    תזכורת, אלול.



    0 תגובות